SESI PENGGAMBARAN DENGAN KARANGKRAF DAN RTM - 2014

Assalamualaikum,


Alhamdulillah. Itu sahaja yang dapat di lafazkan setelah impian pada tahun 2014 ini tercapai seperti yang di harapkan. Sukar di percayai apabila saya di pelawa oleh editor resepi Karangkraf untuk menghasilkan buku resepi sendiri dan di ikuti oleh penolong penerbit rancangan Feminin TV 1 RTM yang sudi menjemput saya menjadi  tetamu untuk slot masakan iaitu segmen baru yang akan di perkenalkan dalam rancangan itu, mulai Januari 2015. 

Bagi saya yang baru dua tahun menjadi blogger masakan, pencapaian ini amat besar sekali dan menjadi pendorong untuk lebih produktif lagi di masa akan datang.

Penggambaran dengan Karangkraf berjalan lancar mulai 15hb hingga 19hb Disember 2014 iaitu memasak 38 jenis lauk pauk, langkah demi langkah dan InshaAllah jika tiada aral, buku masakan saya yang pertama ini akan di terbitkan pada bulan Februari 2015.



Penggambaran dengan RTM pula berlangsung pada 22hb Disember 2014, iaitu menyediakan 6 jenis menu ringkas untuk segmen memasak di dalam Rancangan Feminin. Slot itu akan keudara setiap hari Khamis mulai Januari 2015 dan ini bermakna saya akan muncul selama 6 minggu. Saya juga suka dengan Konsep slot masakan yang akan di perkenalkan dalam rancangan ini iaitu lebih mudah di fahami dan tidak berceloteh. 




Alhamdulillah, itulah rezeki penutup 2014. Saya amat bersyukur di beri peluang oleh pihak yang melihat potensi dalam diri saya. Ini satu kepuasan di atas segala usaha selama ini. 

Terimakasih yang tidak terhingga kepada cik Siti Mahfuzah dari Karangkraf dan puan Samirah Isa dari RTM di atas tawaran dan seronok bekerja dengan keduanya yang sangat 'sporting' :)



Semoga 2015 yang akan datang memberi lebih banyak kejayaan dan peluang serta segalanya berjalan lancar sesuai dengan harapan dan impian selama ini. Amiinn ya Rab :)

0 comments:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen :)